Fertiliteitscentrum Voorburg

Klacht indienen

Iedereen die bij Reinier de Graaf werkzaam is, doet zijn best u tijdens uw verblijf in het ziekenhuis zo goed mogelijk te behandelen, te verzorgen en te begeleiden. Toch kan het voorkomen dat u hierover niet tevreden bent. In dat geval is er sprake van een klacht.

Klagen heeft een negatieve bijklank, maar niet voor ons ziekenhuis. Wij willen graag op de hoogte zijn van uw ongenoegen. Dat geeft ons de gelegenheid de kwaliteit van onze zorg te verbeteren waardoor in de toekomst soortgelijke klachten voorkomen kunnen worden.

Bespreken met de betrokkene

Het heeft onze voorkeur dat u uw klacht eerst bespreekt en probeert op te lossen met de persoon die het betreft. Dat geeft degene die uw klacht heeft veroorzaakt de mogelijkheid iets te herstellen of te verbeteren. Schakelt u liever een derde in, dan kunt u terecht bij een van onze klachtenfunctionarissen.

De klachtenfunctionaris

De klachtenfunctionaris kan u adviseren en ondersteunen bij het vinden van een bevredigende oplossing voor uw klacht. De klachtenfunctionaris brengt in een gesprek met u uw klacht in kaart, waarna de mogelijkheden voor afhandeling worden besproken en toegelicht. De klachtenfunctionaris stelt zich onpartijdig op, heeft geheimhoudingsplicht en handelt in overleg met u de klacht af.

Via het digitaal formulier kunt u uw klacht indienen bij de klachtenfunctionaris. Ook kunt u telefonisch contact opnemen met de klachtenfunctionaris via onderstaande telefoonnummers.

Lukt het niet om de klacht met behulp van de klachtenfunctionaris op te lossen, dan kunt u uw klacht via de klachtenfunctionaris schriftelijk indienen bij de klachtencommissie van de Reinier Haga Groep. Bent u het niet eens met de afhandeling van uw klacht door het ziekenhuis, dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Ziekenhuizen.

Aansprakelijkstelling

Wanneer u van mening bent dat u door het ziekenhuis schade heeft geleden en u vraagt hiervoor een financiële vergoeding, dan stelt u de directie daarvan schriftelijk op de hoogte. De directie legt uw aansprakelijkstelling voor aan de verzekeraar van het ziekenhuis. De verzekeraar behandelt uw aansprakelijkstelling en bericht u over de uitkomst. Als u het niet eens bent met die uitkomst, dan kunt u uw geschil aan de Geschillencommissie Ziekenhuizen voorleggen.

Klachtenfunctionarissen

Mevrouw G. Kloppers-Hozee, tel. (015) 260 44 41

De heer M.P. Don, tel. (015) 260 44 40

Postadres

Reinier de Graaf

Afdeling Klachtenopvang

t.a.v. klachtenfunctionaris

Antwoordnummer 10263

2600 WB Delft

Voor meer informatie wordt u doorverwezen naar de algemene  website van Reinier de Graaf: https://rdg-platform.prod.23g.io/klachten

Hier kunt u het digitale klachtenformulier vinden, invullen en versturen.

Neem contact met ons op

Benieuwd naar onze kliniek, onze filosofie en behandelingen?


    Bij het versturen van deze e-mail
    stemt u in met onze privacyverklaring.
    Neem contact met ons op
    Hoe kunnen wij u helpen?

    Bekijk alvast waar alles is in onze nieuwe kliniek.

    Er komt bij een vruchtbaarheidstraject al erg veel op u en uw partner af. Het is dan wel zo prettig dat u bij uw bezoek aan onze kliniek weet wat u staat te wachten.

    Bekijk hoe u de
    kliniek bezoekt

    Al eens gedacht om zaaddonor te worden?

    Fertiliteitscentrum Voorburg is altijd op zoek naar donoren. Denkt u er aan om zaaddonor te worden? We vertellen u alles over de onderzoeken en procedure rondom het doneren van zaad.

    meer informatie
    Welkom bij het Fertiliteitscentrum Voorburg !

    Intussen zitten wij alweer sinds februari 2022 op de begane grond van het prachtige en gloednieuwe Behandelcentrum Voorburg, onderdeel van de Reinier de Graafgroep. Omdat de ruimte en faciliteiten van het oude gebouw niet meer voldeden aan de moderne eisen is jaren geleden al besloten om een nieuw poliklinisch centrum te bouwen op de plaats waar voorheen de zusterflat van het DHV stond. Dat gebouw staat er nu en in dit nieuwe gebouw wordt een groot aantal van de poliklinische taken voortgezet, waaronder ook die van het Fertiliteitscentrum Voorburg.

    Om ook na de verhuizing van het Fertiliteitscentrum hoogwaardige zorg te kunnen blijven leveren en een aantal nieuwe technieken te introduceren is een groot deel van de aanwezige apparatuur vervangen door nieuwe, zodat we daarmee nu tot een van de meest geavanceerde IVF laboratoria van Nederland behoren. 

    Ondanks de afgenomen druk op de gezondheidsvoorzieningen ten gevolge van COVID-19 blijft dit voor ons nog steeds voelbaar doordat wij een deel van de zorg die niet is geleverd proberen in te halen en door hogere personeelsuitval ten gevolge van de afgelopen periode onze capaciteit onvoldoende is om voor iedereen tegelijk een behandeling te starten. Ondanks dat proberen wij zoveel mogelijk behandelingen door te laten gaan, maar kunnen wij niet iedere maand garanderen dat u kunt starten. Zodra het mogelijk is zouden wij natuurlijk het liefst terug naar de ‘oude’ situatie willen, namelijk : voor geen enkele behandeling een start-beperking. Helaas is het op dit moment niet mogelijk en hier vragen wij uw begrip voor. 

    Nog steeds vragen wij u als u een afspraak hebt, vriendelijk doch dringend om de huidige hygiëne- en gezondheidsmaatregelen in acht te nemen, tevens dient u als het niet mogelijk is om 1,5m afstand te houden (zoals bij een onderzoek) een mond-neusmasker te dragen in het ziekenhuis dat u zelf meebrengt. U wordt op dit alles gewezen door medewerkers, posters en informatie borden. Kom liefst hooguit met 1 begeleider en zorg dat u op tijd bent, blijf zo kort mogelijk in het ziekenhuis, probeer zo veel mogelijk onderzoeken te combineren zodat u in één bezoek zo veel mogelijk regelt (bv echo en bloedonderzoek). Heeft u zelf of een van uw familieleden klachten die mogelijk gerelateerd zijn aan COVID-19 of voelt u zich anderszins ziek, dan mag u niet naar de afspraak op het Fertiliteitscentrum komen, om anderen niet in gevaar te brengen, en worden wij graag hierover door u geïnformeerd.

    Bij dringende vragen hierover kan u op werkdagen tussen 10.00 – 12.00u en 15.00-16.00u met ons telefonisch contact op te nemen.

    Natuurlijk zijn wij ook altijd per email bereikbaar via het gebruikelijke adres. Vergeet niet uw patient nummer – geboorte datum en uw 06 nummer in deze mail te zetten !

    Deze website gebruikt functionele en analyse cookies. Meer informatie

    The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

    Close