Iedereen die bij Reinier de Graaf werkzaam is, doet zijn best om je tijdens jouw verblijf in het ziekenhuis zo goed mogelijk te behandelen, te verzorgen en te begeleiden. Toch kan het voorkomen dat je hierover niet tevreden bent. In dat geval is er sprake van een klacht.
Klagen heeft een negatieve bijklank, maar niet voor ons ziekenhuis. Wij willen graag op de hoogte zijn van je ongenoegen. Dat geeft ons de gelegenheid de kwaliteit van onze zorg te verbeteren waardoor we in de toekomst soortgelijke klachten kunnen voorkomen.
Bespreken met de betrokkene
Het heeft onze voorkeur dat je jouw klacht eerst bespreekt en probeert op te lossen met de persoon die het betreft. Dat geeft degene die jouw klacht heeft veroorzaakt de mogelijkheid iets te herstellen of te verbeteren. Schakel je liever een derde in, dan kun je terecht bij een van onze klachtenfunctionarissen.
De klachtenfunctionaris
De klachtenfunctionaris kan je adviseren en ondersteunen bij het vinden van een bevredigende oplossing voor je klacht. De klachtenfunctionaris brengt in een gesprek met jou de klacht in kaart, waarna de mogelijkheden voor afhandeling worden besproken en toegelicht. De klachtenfunctionaris stelt zich onpartijdig op, heeft geheimhoudingsplicht en handelt in overleg met jou de klacht af.
Via het digitaal formulier kun je jouw klacht indienen bij de klachtenfunctionaris. Ook kun je telefonisch contact opnemen met de klachtenfunctionaris via onderstaande telefoonnummers.
Lukt het niet om de klacht met behulp van de klachtenfunctionaris op te lossen, dan kun je de klacht via de klachtenfunctionaris schriftelijk indienen bij de klachtencommissie van Reinier de Graaf. Ben je het niet eens met de afhandeling van je klacht door het ziekenhuis, dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Ziekenhuizen.
Aansprakelijkstelling
Wanneer je van mening bent dat je door het ziekenhuis schade hebt geleden en je vraagt hiervoor een financiële vergoeding, dan stel je de directie daarvan schriftelijk op de hoogte. De directie legt jouw aansprakelijkstelling voor aan de verzekeraar van het ziekenhuis. De verzekeraar behandelt je aansprakelijkstelling en bericht je over de uitkomst. Als je het niet eens bent met die uitkomst, dan kun je jouw geschil aan de Geschillencommissie Ziekenhuizen voorleggen.
Klachtenfunctionarissen
Mevrouw A. Smeets, tel. (015) 260 44 41
De heer M.P. Don, tel. (015) 260 44 40
Mevrouw J. Dunnewold, tel. (015) 260 40 35.
Postadres
Reinier de Graaf
Afdeling Klachtenopvang
t.a.v. klachtenfunctionaris
Antwoordnummer 10263
2600 WB Delft
Voor meer informatie verwijzen we je door naar de website van Reinier de Graaf: Klachten – Reinier de Graaf – Je ziekenhuis voor het leven. Hier kun je het digitale klachtenformulier vinden, invullen en versturen.
Neem contact met ons op
Benieuwd naar onze kliniek, onze filosofie en behandelingen?


Al eens gedacht om zaaddonor te worden?
Fertiliteitscentrum Voorburg is altijd op zoek naar donoren. Denk je eraan om zaaddonor te worden? We vertellen je alles over de onderzoeken en procedure rondom het doneren van zaad.
meer informatie